חפש

טלוויזיה בחינם לכולם! (100% חוקי)

חפש

המדריך המלא לרכישת סטרימר 
 10 הסטרימרים המומלצים ביותר לשנת 2023

המדריך המלא לרכישת סטרימר לקודי 17 !












 



 
במאמר הבא ננסה לעזור לכם לבצע את הבחירה הנכונה ברכישת סטרימר לקודי או מחשב מיני PC לקודי נכון לשנת 2017 , אז השאלה הראשונה שאתם בטוח שואלים את עצמכם הוא " מה כבר יכול להשתנות בשנה" ?
אז התשובה היא ... וואו , אתם פשוט לא מבינים כמה השתנה משנת 2016 לשנת 2017!
שנת 2016 היא ללא ספק נקודת מפנה בכל מה שקשור לקודי ובעיקר לסטרימרים לקודי ומיני מחשבים לקודי!
אז מה היה לנו בשנת 2016 ומה מצפה לנו בשנת 2017 בכל מה שקשור לקודי , סטרימרים לקודי ומיני מחשבים לקודי?
רק בכדי לשבר את האוזן , בתחילת שנת 2016 הסטנדרט מבחינת חומרה של סטרימרים אנדרואיד לקודי הסתכם במעבד 4 ליבות ו GB1 זיכרון RAM , אינטרנט קווי עם תמיכה במהירות של עד MB100 ותמיכה בוידאו ברזולוציה של HD, ומערכת הפעלה אנדרואיד 4.4 או וינדוס 8 או OPENELEC
רק שנה עברה....
קודי 17 בגרסתו הסופית והרשמית עומד להיות משוחרר בכל רגע , ויחד איתו קפץ גם הרף של כל מה שקשור לסטרימרים לקודי, הסטנדרט החדש כולל:
- מעבדי Amlogix S912 Octa Core  - מעבדים עם 8 ליבות!
- מעבדי INTEL N3150  או Z8300
- זיכרון של 2 גיגה בתור רמת כניסה וישנם גם סטרימרים לקודי עם GB3 וכן גם GB4 ו GB8 !!
- האינטרנט הקווי זכה לשדרוג ברמה של תמיכה עד 1000MB (אנחנו לא מתייחסים ל WIFI כי על מנת להנות מחווית צפיה אופטימלית בקודי , לא מומלץ בכלל להשתמש ב WIFI ... לינק לקריאה נוספת)
- רזולוצית הוידאו הנתמכת קפצה מ HD ל K4 !
- מערכות ההפעלה שודרגו ל : אנדרואיד 6.0 (אין תמיכה בקודי 17 בגרסה נמוכה יותר של אנדרואיד) , וינדוס 10 ו LIBERELEC ו REMIX OS
אנחנו בעוד שלב של האבולוציה של הסטרימרים לקודי והמיני מחשבים לקודי שהולכת ומשתלטת על חיינו ולאט לאט נכנסת לכל בית בישראל ובשקט בשקט מחליפה את שרותי הטלויזיה הקונבנציונאלים שלהם התרגלנו!
כל כך הרבה דברים השתנו בנישה של הסטרימרים לקודי במהלך שנה אחת בלבד , ואנחנו בעיצומה של "מהפכה" אמיתית , לא פחות מזה!
אז במהלך המדריך הבא ננסה לענות על השאלה איזה סטרימר לקודי כדאי לרכוש בשנת 2017 תוך בדיקה של כמה פרמטרים:
- מה עדיף סטרימר לקודי או מחשב מיני PC לקודי ?
- מה המפרט הטכני המינימלי לסטרימר  לקודי ?
- איזה מערכת הפעלה עדיפה לקודי?
- מה הדרישות המינימליות לקודי 17?
- מה הם הדגמים המומלצים לקודי 17?
אז תיכף נתחיל וננסה לעשות סדר בדברים וננסה לעזור לכם לבחור את הסטרימר לקודי המתאים ביותר עבורכם!

בחירת מערכת הפעלה לקודי– בהתאם לצרכים שלכם
נתחיל דווקא מהסוף להתחלה , לפני שתרכשו סטרימר קודי , קודם כל תגדירו מה הצרכים שלכם , ומה השימוש שלכם בסטרימר קודי, בהתאם לאופן השימוש ולצרכים שלכם תוכלו לבחור גם את מערכת ההפעלה המתאימה עבורכם.
בתחום מערכות ההפעלה לקודי קיימות כיום כ 4 אופציות עיקריות , כאשר ניתן לשלב בין מערכות ההפעלה בצורה של דואל בוט או טריפל בוט
( כלומר הרצה של כמה מערכות הפעלה על מכשיר אחד , כמו במחשבי ה PC MONSTER )
  • ווינדוס 10 – אין יותר מדי מה להרחיב על מערכת ההפעלה מבית מייקרוסופט , מערכת ההפעלה המוכרת לנו מכל מחשב בבית או במשרד , החיסרון הוא שהעלות של מכשירים מבוססי וינדוס יקרה משמעותית בשל העלות הגבוהה והבלתי מוצדקת של הרישיון של מערכת ההפעלה מבית מייקרוסופט ועד שהם יגיעו למסקנה שמערכת הפעלה אמורה להיות חינמית במודל של הכנסה מאפליקציות ותוספים נלווים אנחנו לקוחות שבויים ונמשיך לשלם סכומים מוגזמים על רישיונות לוינדוס. מי שצריך מכשיר לשימוש משרדי קלאסי בנוסף לקודי , שילך על מיני מחשב עם מערכת הפעלה וינדוס ויתקין קודי לוינדוס, אם תמשיכו לקרא תגלו שיש אלטרנטיבות מעולות לוינדוס בחינם! יש להקפיד שהמכשיר מגיע עם וינדוס 10 ולא גרסאות ישנות כגון וינדוס 8 וכו' מפני שכבר לא ניתן לשדרג באופן אוטומטי לוינדוס 10. לגבי קודי לווינדוס , ניתן להוריד בצורה קלה ישר מחנות האפליקציות של וינדוס 10. מערכת הפעלה וינדוס 10 תגיע כמובן עם מכשירים מבוססי מעבד אינטל יש להקפיד לרכוש מכשיר עם מעבד שהוא לפחות: סלרון 3150N  או אטום Z8300 שאלו מעבדי עם 4 ליבות ונותנים ביצועים נהדרים.
     
  • אנדרואיד – מערכת ההפעלה המוכרת לנו מכל טאבלט או סמארטפון שהוא לא של אפל , מערכת ההפעלה השולטת כיום בתחום הסלולר והמובייל , עם מעל 2 מיליון אפליקציות ומשחקים בחנות האפליקציות של גוגל פליי זאת בהחלט הבחירה הקלאסית של מי שמעוניין בסטרימר לקודי , עם אפשרות לגיימינג בסיסי , גלישה באינטרנט וכו'.
    יש להקפיד לרכוש מכשיר עם גרסאת אנדרואיד 5.1 ומעלה , מכיוון שגרסה נמוכה מזאת לא תומכת בהתקנת קודי 17 שאמורה להשתחרר בקרוב, הסטנדרט היום הוא כבר אנדרואיד 6 המכונה " מרשמלו".מערכת הפעלה אנדרואיד תשוייך בדר"כ למכשירים עם מעבדי AMLOGIC , עדיף לרכוש מכשיר עם מעבד שהוא לפחות S905 עם תעדוף ל S912 שהוא קצת יותר יקר אבל הרבה יותר חזק ועם 8 ליבות , ישנם גם מכשירים עם מעבדי רוקצ'יפ , הם יותר יקרים ונרחיב על סוגי המעבדים בהמשך.

     
  • REMIX OS – ללא הספק הדבר החם ביותר היום הוא מערכת ההפעלה REMIX OS , אם עדיין לא שמעתם על רמיקס , אז זה הזמן.
    ובכן , REMIX OS היא בעצם מערכת הפעלה חדשנית היוצרת שילוב מדהים בין כל מה שטוב באנדרואיד לבין כל מה שטוב ב WINDOWS Remix Os  היא פרי פיתוח של מפתחי מערכת ההפעלה אנדרואיד וחברת JIDE  העולמית.
    לאחרונה החברה גייסה כמעט מיליון דולר בקיקסטרטר עם  סטרימר – מיני מחשב המופעל באמצעות מערכת ההפעלה REMIX OS  ונקרא REMIX IO+ עליו נרחיב בהמשך.
    מדובר במערכת הפעלה המבוססת על אנדרואיד שעבר אבולוציה בדרכו למחשב האישי ,
    חלק מהפ'יצרים העיקריים של המערכת REMIX OS  הם:
  • 1. REMIX OS   מציעה התאמה מלאה לשימוש בעכבר ומקלדת במקום מסך מגע.
    2. חנות האפליקציות של גוגל מובנית בתוך מערכת ההפעלה REMIX OS  , כך שניתן להשתמש בכל מחשב פיסי עם REMIX OS  בכל אפליקציה שתחפצו מחנות האפליקציות של גוגל הכוללת מעל 2 מיליון אפליקציות בשלל נושאים ותחומים.
    3. מולטי טאסקינג – ניתן להפעיל ב REMIX OS  כמה אפליקציות שתרצו במקביל  כמו שאנחנו מכירים ב WINDOWS , זאת בניגוד למערכת האנדרואיד הרגילה שלא מאפשרת עבודה נוחה על כמה אפליקציות במקביל , אלא עבודה במצב חלון מלא בלבד וגישה ממסך מרכז.
    4. גיימינג ב REMIX OS  – ניתן להוריד בקלות עשרות אלפי משחקים , החל ממשחקים לילדים ועד משחקים כבדים ורציניים כגון מורטל קומבט ועוד ולשחק על המחשב

    5. כלי אופיס ב REMIX OS  – במקום לשלם אלפי שקלים עבור חבילת האופיס של מייקרוסופט , ניתן להוריד אפליקציות חינמיות מחנות האפליקציות של גוגל ולהשתמש במערכת REMIX OS  לעבודה בדיוק כמו שאנו עושים היום בחלונות + אופיס ומשלמים על זה מאות שקלים – רק בחינם!

    6. קודי REMIX OS  – מערכת REMIX OS  מאפשרת להפעיל את תוכנת קודי בצורה מושלמת ,ומותאמת בצורה מושלמת גם לקודי 17!

    7. סלקום TV  - ניתן להוריד למערכת ההפעלה REMIX OS  את אפליקציית סלקום טיוי ולצפות בכל התכנים של סלקום טיוי ב REMIX OS  במחיר מוזל של כ 39 ₪ בחודש בלבד !

    8. ים של תכני מדיה ב REMIX OS  – בחנות האפליקציות של גוגל ישנם עשרות אפליקציות מדיה כמו מה שנאו מכירים באנדרואיד כגון : סלקום טיוי , וואלה טיוי , מאקו טיוי , רשת , יוטיוב , קודי  ועוד....

    9. גלישה באינטרנט ב REMIX OS  – ניתן לגלוש בכל האתרים האהובים עליכם וניתן לברור בין מצב מותאם לנייד או במצב רגיל.

    10. הדבר הכי חשוב במערכת ההפעלה REMIX OS  שהיא חינם לחלוטין בניגוד למערכת ההפעלה WINDOWS  שעולה מאות שקלים!

    לאתר הרשמי של מחשבי REMIX PC - לחץ כאן

     
  • OPENELEC  / LIBERELEC  - אופנאלק ולייבראלק אלו בעצם מערכת הפעלה מבוססות לינוקס שמריצות קודי בלבד , כלומר מערכות הפעלה שמאפשרות לכם לנצל את כל הכח של המכשיר שלכם בכדי להריץ קודי בלבד , ללא מערכות הפעלה נוספות ברקע.
    אופנאלק הייתה החלוצה בתחום מערכות ההפעלה של קודי מבוסס לינוקס , בחודשים האחרונים מסיבות שונות , חלק גדול מהמפתחים של פרוייקט אופנאלק נטשו ופתחו מותג עצמאי משלהם שנקרא לייבראלק וזה בעצם אותה תוכנה עם מיתוג שונה.
    לאופנאלק אין תמיכה יותר ואין עדכונים חדשים , לייבראלק היא המילה האחרונה בתחום הקודי מבוסס לינוקס והיא כבר כוללת גרסה לקודי 17!
    ישנן מספר יתרונות למכשיר שמבוסס על קודי בלבד , כלומר עם מערכת הפעלה לייבראלק:
  1. ניצול כל הכוח והמשאבים של המכשיר להריץ את תוכנת קודי בלבד כולל מדיה כבדה ברזולוציות של K4
  2. נוחות שימוש , כלומר בעת הדלקת המכשיר עולה ישר הקודי ללא צורך בהתעסקות מיותרת
  3. יציבות – מערכת ההפעלה שמריצה רק את הקודי הרבה יותר יציבה מאשר מכשירים שמריצים וינדוס או אנדרואיד בהם ישנן תקלות רבות ומגוונות , כגון אנדרואיד 6 שלא ממש עובד טוב עם בילדים שונים של קודי 16.1 ומשתמשים רבים חווים קריסות לעיתים תכופות במכשיר.
    במכשירים מבוססי קודי לינוקס – ליבראלק , לא תקבלו שגיאות משונות כאלו.
  4. עדכון עתידי – בניגוד למכשירי האנדרואיד , בהם לעיתים אין תמיכה יותר , לדוגמא קודי 17 בנוי כך שלא יתמוך במכשירים עם אנדרואיד המריצים אנדרואיד 5.1 ומטה, כלומר כל מי שיש לו מכשיר עם גרסת אנדרואיד נמוכה יותר , לא יוכל לשדרג לקודי 17 , ולאט לאט המכשיר יהפוך להיות לא שימושי מכיוון שההרחבות יעודכנו לא יתמכו ( כמו ב IOS  של אפל ), בלייבראלק אין המצב כך ותמיד תהיה אפשרות לצרוב גרסה חדשה על המכשיר.
לסיכום ,
כאשר אתם ניגשים לרכוש מכשיר לקודי כגון סטרימר לקודי או מיני פיסי לקודי , תגדירו לעצכם בשלב הראשון מה הצרכים שלכם.
אם אתם רוצים רק קודי – לכו על נגן קודי – כלומר  מכשיר מריץ קודי בלבד ומופעל באמצעות מערכת הפעלה מבוססת קודי בלבד , קרי , קודי מבוסס לינוקס , או בשמם המקצועי אופנאלאק, לייבראלק.
מכשירים מומלצים בקטגוריה:
KBOX  3
 מכשיר מצויין ומומלץ ביותר תמורה מלאה למחיר , מבוסס על רכיבים תוצרת אנגליה ,
  אמין מאוד ועובד בצורה חלקה
3 TVMONSTER-
מבוסס על רכיבים של חברת גיגבייט , הדגם הבסיסי עם מעבד אינטל 4 ליבות N3160 ו4GB  זיכרון ניתן לשדרג גם ל I3 ו8גיגה זיכרון אבל בשביל קודי בלבד אין צורך וזה די והותר.
המכשיר מגיע עם נפח אחסון 120GB SSD  וניתן לשידרוג , כולל 3 שנות אחריות!
LENOVO TINY
מכשיר מאסיבי ומפלצתי עם מעבד אינטל 4 ליבות 3700N , מכשיר חזק מאוד ואמין , יחזיק לכם שנים על גבי שנים. כולל 4  גיגה זיכרון עם אפשרות הרחבה, ו 500 גיגה HD
ACER REVO
עוד מכשיר חזק מבית חברת ACER  העולמית, כולל מעבד N3700 , ו 32 גיגה נפח אחסון, 4 גיגה זיכרון. מכשיר מעולה ומומלץ ביותר.
KMAX
מכשיר שעתיד להיות מושק באופן רשמי בתחילת 2017 , על פי השמועות כולל מעבד עוצמתי של חברת AMLOGIC  4 ליבות מדגם S905 , זיכרון 2 גיגה RAM DDR3 , ומעבד גרפי עוצמתי 450 MALI  , אין ספק שזה הולך להיות המכשיר של שנת 2017 , הוא יגיע עם גרסה חדשה של לייבראלק הכוללת את קודי 17 , ועם תג מחיר תחרותי הוא ללא ספק יהיה מכשיר שובר שוק!
אם אתם רוצים מכשיר לשימושים רחבים יותר כגון עבודה ומשחקים , מומלץ ללכת על מכשיר עם מערכת הפעלה אנדרואיד , או מיני מחשב רמיקס .
*קישור לרמיקס PC
ניתן גם לשלב בין 2 מערכות ההפעלה באמצעות דואל בוט ( מע' הפעלה 2GO )
אם אתם משש מתעקשים על WINDOWS  ולא אכפת לכם לשלם עוד כמה מאות שקלים על התענוג , אז תוכלו לבחור מכשיר המבוסס על מערכת ההפעלה WINDOWS   כגון מיני מחשב או אחד מדגמי ה PC MONSTER  שמריצים 3 מערכות הפעלה יחד על אותו מכשיר.

קישור לאתר PC MONSTER:

http://www.pcmonster.co.il/

מחשבי מיני PC דואל בוט - 2 מע' הפעלה:
https://www.ez-tv.co.il/%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%91%D7%99-DUAL-BOOT.html

מיני מחשבי PC:
https://www.ez-tv.co.il/%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99-PC.html


 
מה עדיף מיני PC   לקודי או סטרימר  לקודי?
אחת השאלות הקשות ביותר כשמגיעים לרכוש מכשיר לקודי היא מה עדיף לקנות , מיני מחשב לקודי או סטרימר לקודי ומה ההבדל ביניהם?
ההבדל ביניהם הוא מאוד משמעותי ובא לידי ביטוי בכמה פרמטרים עיקריים:
  1. מחיר – מחירו של מיני מחשב לקודי הוא כמעט פי 2 בעיקר בשל חלקים הרבה יותר יקרים ושל חברות בעלי שם עולמי וכן מעבדים של אינטל שהם יקרים בהרבה מאלו של עולם הסטרימרים.
  2. וורסטיליות– בעוד שבסטרימר לקודי מה שאתה קונה זה מה שיש , במיני מחשב לקודי השמיים הם הגבול ( כמעט) , סטרימר מגיע AS IS  ללא יכולת שינוי כלשהו. כלומר אם רכשתם סטרימר אנדרואיד עם גרסת אנדרואיד 4.4 ,ככה הוא ישאר עד שתחליטו לזרוק אותו לפח.
    מיני מחשב הוא מאוד וורסטילי ומאפשר גמישות מבחינת התיפעול ומערכות ההפעלה שתתקינו עליו , ניתן להתקין כל אחת ממערכות ההפעלה שפירטנו קודם , כך שאתם מחליטים ואתם יכולים להפעיל עליו מה שאתם רוצים החל מוינדוס , לייבראלק , רמיקס – אנדרואיד ועוד...
  3. שדרוג עתידי – בניגוד לסטרימר שעם אותו מפרט טכני ככה הוא גם ילך לפח , את המיני מחשב שלכם תוכלו לשדרג בעתיד , להוסיף לו זיכרון RAM , ולהוסיף נפח אחסון.
    עם סטרימר לרוב תהיו תקועים עם מקסימום 2 גיגה זיכרון ו 16 גיגה נפח אחסון , במיני מחשב הסטנדדרט הוא 4 גיגה רם ולפחות 120 גיגה אחסון בתקן SSD
  4. אמינות ואחריות ומיתוג – בעוד שלסטרימרים לכל היותר תקבלו שנה אחריות מהיבואן ( במידה ותרכשו בארץ ולא מסיני באליאקספרס) במיני מחשב לרוב תקבלו עד 3 שנות אחריות.
    כמו כן , בעוד רוב הסטרימרים אנדרואיד הם מוצרי מדבקה גנריים שהם בעצם אותו מכשיר עם חומרה זהה אבל עם שם לוגו ומארז שונה שמאחורי המכשיר לרוב עומדת חברה סינית אנונימית יוצאות דופן הן מיניקס וטרונסמארט שמיתגו את עצמן ולכן גם המכשירים שלהם יקרים יותר, בתחום המיני מחשבים לקודי , ניתן למצא את השמות החמים ביותר בתעשיית המיחשוב כגון: Intel, Gigabyte ,Dell ,Lenovo .Acer ,HP ו עוד...
    כך שלפעמים השם והמותג עושים את שלהם!
  5. אורך חיים – צריך להבין שעל איכות משלמים , מיני מחשב פיסי הוא יותר יקר , אבל הוא גם הרבה יותר עמיד , אמין ומאסיבי ויחזיק מעמד שנים על גבי שנים , בניגוד לסטרימר פשוט.
  6. חומרה – מיני מחשבי פיסי מבוססים בדרך כלל על מעבדי אינטל עם לוח אם של אינטל ומעבד גרפי של אינטל ( שמגיעים כגוף אחד עליהם מלבישים רק זיכרון והתקן אחסון) , סטרימרים מבוססים על חומרה זולה יותר שכולל לרוב מעבדים עם 4 או 8 ליבות של חברת AMLOGIC  או ROCKCHIP , ומעבדים גרפים כגון MALI 450 של חברת ARM.
    אף ע פי שיש הבדל גדול במחיר מבחינת ביצועים של הרצת תכני מדיה כגון סרטוני K4 , המעבדים הגרפים החדשים של חברת ARM חזקים מאוד, לא יורדים בביצועים מהמעבדים של אינטל , ותתפלאו לפעמים אפילו יתנו ביצועים טובים יותר !
  7. תוכנה – סטרימרים לקודי לרוב יגיעו עם מערכת הפעלה אנדרואיד לקודי , בעוד על מיני מחשבים לקודי ניתן להתקין איזה מערכת הפעלה שתרצו או אפילו כמה מערכות הפעלה במקביל כמו שהרחבנו קודם.
     
לסיכום,
היתרונות של מיני מחשב לקודי הם :
מכשיר אמין וחזק שיחזיק לטווח הרחוק עם אפשרויות שדרוג ווורסטיליות וגמישות מבחינת שדרוגים והתקנת מערכות הפעלה שונות וכן אחריות של 3 שנים.
חסרונות – מחיר גבוהה
היתרונות של סטרימר לקודי הם:
לרוב מכשיר הרבה יותר זול , עם ביצועים לא רעים ולפעמים אפילו יותר טובים משל מיני מחשב לקודי בהרצת K4.
חסרונות – חוסר אמינות , חוסר יכולת שדרוג , אחריות קצרה אם בכלל.
 
לסיכום ,
אם אתם מחפשים מכשיר זול עם תמורה סבירה למחיר , לכו על סטרימר קודי אנדרואיד כם מעבד AMLOGIC.
אם אתם מוכנים להשקיע קצת יותר ורוצים מכשיר אמין ורציני שיחזיק לכם שנים לכו על אחד מדגמי המיני מחשב PC  לקודי.
 
חומרה – מפרט טכני ודרישות מינימליות לקודי 17!
קודם כל , נפתח בהסבר קצר על החברות שמייצרות את המעבדים לסטרימרים לקודי ומיני מחשבים לקודי:
AMLOGIC
 חברה אמריקאית המובילה בפיתוח לוחות SOC ומעבדים לשוב הסטרימרים , SOC  זה קיצור של SYSTEM ON CHIP  כלומר כרטיס שכולל כבר את כל הרכיבים מובנים כגון מעבד , זיכרון ,כרטיס גרפי , כרטיס סאונד ולוח אם , הכל על כרטיס אחד, מה שחוסך בעלויות הייצור.
לרוב הן עושים שימוש במעבדים וכרטיסים גרפים של חברת ARM
ערכות השבבים של חברת AMLOGIC  בדר"כ מקבלות את שמות עם תתבנית S  ו 3 מספרים.
נעבור על עיקרי הדגמים שלהם:
אלו ערכות השבבים שהיו נפוצות בשנת 2015-2016
·         Amlogic S802 - quad-core ARM Cortex A9-based SoC with ARM Mali-450 MP6 GPU.[16][23]
·         Amlogic S805 - A low cost SoC similar to M805 with quad-core ARM Cortex A5-based SoC with Mali-450 MP2 GPU[24] running at 500 MHz,[16] with hardware support for HEVC/H.265 decoding up to 1080p.[23]
·         Amlogic S812 - Quad-core ARM Cortex A9-based SoC with ARM Mali-450 MP8 GPU running at 600 MHz[16] with hardware support for HEVC/H.265 decoding up to
4K.[

בשנת 2016-2017 הושקה סדרת שבבים חדשה בארכיטקטורה של 64 BIT
·         64bit CPU S905
·         64bit CPU S905X
·         64bit CPU S905D
שבבים אלו כוללים :
מעבד : Quad-core 64-bit ARM® Cortex™-A53 up to 2 GHz
כרטיס גרפי: Penta-core ARM® Mali™-450
תמיכה בוידאו: UHD 4K 60fps HW decoding, supports multiple formats including H.265 10-bit, H.264 and AVS+
 
המעבד החדש ביותר מבית AMLOGIC  והמומלץ ביותר כיום הוא מעבד 8 ליבות המכונה S912 וכולל:
מעבד: Quad core Cortex A53 @ 1.536 GHz +
Quad core Cortex A53 @ 1.0 GHz
                            כרטיס גרפי:  ARM Mali-T820MP3
למי שמעוניין – השוואה בין  המעבדים S905 ו S912 :
http://www.cnx-software.com/2016/09/19/amlogic-s905-vs-amlogic-s912-benchmarks-comparison/
לסיכום,
אם אתם רוכשים סטרימר קודי אנדרואיד לכו על מעבד S912 עם 8 ליבות ומעבד גרפי חזק ביותר עם תמיכה מלאה ב K4 ואל תתפשרו על פחות מזה!
 
ROCKCHIP
מתחרה נוספת בשוק המעבדים והלוחות לסטרימרים אנדרואיד לקודי היא חברה סינית בשם ROCKCHIP , המתחרה הישירה של AMLOGIC , גם היא עושה שימוש במעבדים של חברת ARM,
הדגמים שלהם לרוב יקרים יותר משל חברת AMLOGIC המתחרה וכן גם הסטרימרים לקודי שמבוססים על ערכת השבבים שלהם.
הדגמים האחרונים שלהם הם:
RK3368  עם מפרט הכולל:
·         Octa-core Cortex-A53 up to 1.5 GHz
·         High-performance PowerVR SGX6110 GPU with support for OpenGL 3.1 and OpenGL ES 3.0
·         4Kx2K H.264/H.265 real-time video playback
·         HDMI 2.0 with 4Kx2K @ 60 fps display output
 
לאחרונה השיקו ערכת שבבים יותר חזקה :
RK3399  עם מפרט:
·         CPU- Hexa Core processor with 2x ARM Cortex A72 @ 2.0 GHz, 4x ARM Cortex A53
·         GPU – ARM Mali-T864 GPU
·         Memory I/F – Dual Channel DDR3/LPDDR3/LPDDR4
·         Video Output – HDMI 2.0
·         Video Codec – 4K2K 10-bit H.265
·         Video Encoder – 1080p
·         Ethernet – Gigabit
·         Audio Codec – No
 
INTEL
למי שנאמן לחברת אינטל העולמית , לא אוהב שינויים והרפתקאות ורוצה ללכת על בטוח , אז יש לחברת אינטל 2 סדרות מעבדים שמותאמים לנישה הזאת של הסטרימרים ונגני קודי , על מנת להריץ קודי ויישומים פשוטים אין צורך בסדרת מעבדי ה CORE  - i3 i5 i7
מעבדים אלו הם סתם חזקים מדי ויקרים ואין תועלת ממשית בהשקעה כה גבוהה.
לצרכים של משתמשי הקודי והמדיה סנטר , יש את כפי שאמרנו 2 סדרות מעבדים מומלצות של אינטל:
סדרת הסלרון הכוללת מעבדים עם 4 ליבות וכרטיס גרפי INTEL HD :
N3150 , N3160 או N3700 הם מעבדים חזקים ונהדרים
הסדרה השניה היא סדרת האטום כאשר החדיש והחזק ביותר הוא מעבד ה Z8300 הנהדר.
 
לסיכום,
כאשר בוחרים חומרה למכשיר , הכל תלוי בתוכנה אותה אתם בוחרים , אלו 2 פרמטרים שהולכים ביחד, וכמובן שהשילוב של שניהם משפיע בשורה התחתונה גם על המחיר הסופי אותו תשלמו.
אם אתם בוחרים מכשיר שמבוסס על קודי בלבד , קרי אופנאלק או לייבראלק , תוכלו להסתפק במפרט כמו של מכשיר ה קייבוקס ( מעבד 4 ליבות של BROADCOM  ו 1GB זיכרון).
מי שמחפש ביצועים יותר משודרגים עם תמיכה מלאה ב 4K ורוצה ללכת על המכשיר הכי טוב והכי מומלץ לקודי  שיש היום בשוק בטווח המחירים הבינוני כדאי ללכת על מכשיר ה KMAX  שיושק בקרוב הכולל מעבד S905 של AMLOGIC  עם כרטיס גרפי MALI 450, וזיכרון GB2 RAM , הצפי שהמכשיר הזה באמת יהיה שובר שוק מחינת ביצועים גבוהים מול מחיר סביר ואפילו זול יחסית לביצועים המדהימים שהוא מציג.
 
מי שמחפש מכשיר סטנדרטי המבוסס על אנדרואיד , ומעוניין בשימושים נוספים מלבד קודי , כגון משחקים , גלישה באינטרנט ואפליקציות שונות , נמליץ לרכוש מכשיר המבוסס על מעבד ה S912 של אמלוגיק , עם 2GB  זיכרון או אפילו 3GB כמו מכשיר ה RBOX.
על מנת להריץ קודי 17 , חובה שהמכשיר יריץ גרסת אנדרואיד 5 ומעלה!
לגבי מכשיר מבוסס WINDOWS  או REMIX OS   יש צורך במכשירים קצת יותר חזקים ונמליץ על מעבד INTEL N3160 ומעלה עם לפחות 4GB זיכרון.

נקודה חשובה – ממבחני ביצועים שביצענו , את הביצועים הטובים ביותר בהרצת קודי ותכנים ברזולוציית K4 קיבלנו דווקא במכשיר ה KMAX   עם מעבד S905 של אמלוגיק מעבד גרפי MALI 450 ולייבראלק 7 ( קודי 17) ו 2GB  זיכרון RAM , המכשיר הגיב במהירות והריץ תכנים כבדים ב K4 בצורה חלקה ומדהימה, עם תג מחיר סביר זה באמת יהיה המכשיר המושלם למי שמחפש סטרימר קודי!
השוונו את המכשיר למכשירי קצה שונים בשוק כגון MINIX U1 ומכשירים המבוססים על  מעבדי אינטל ( לציין שמבחינת חומרה ה KMAX  זהה מבחינת חומרה – מעבד וכרטיס גרפי למכשיר הדגל מיניקס U1 , רק פועל על מערכת הפעלה הרבה יותר קלילה ולכן הביצועים שלו הרבה יותר טובים).
 
אז מה לקנות?
אם אתם רוצים להיות מעודכנים עם הגרסה הכי חדשה של קודי – קודי 17 

אנדרואיד
כלל ראשון – אל תתפתו לכל מיני מכשירי זבל שספקים שונים מנסים להעיף במחירי בדיחה , כי בהתאם למחיר כך גם התמורה שתקבלו מהמכשיר – פח זבל.
בשום פנים ואופן לא לקנות סטרימר קודי  אנדרואיד עם גרסת אנדרואיד פחות מ 5 – כי הוא לא יתמוך בקודי 17!
בשום פנים ואופן לא לקנות סטרימר קודי אנדרואיד עם מעבד פחות מ S905 שתומך ברזולוציית K4!
בשום פנים ואופן לא לקנות סטרימר קודי אנדרואיד עם פחות מ 1GB  זיכרון!
 
אופנאלק / לייבראלק – קודי בלבד
בנישה הזאת של הנגני קודי יש כרגע 3 שחקנים עיקריים:
KBOX 3S מכשיר וותיק ונהדר, אמין ביותר , אמנם לא מציג את המפרט הטכני הכי חזק שיש בשוק אבל למשתמש המתחיל זה מכשיר מושלם עם תג מחיר נוח וביצועים נהדרים זהו בהחלט אחד המכשירים המומלצים לקודי , החסרון היחיד שהוא לא תומך כרגע בתכני ברזולוציית 4K

TVMONSTER – מכשיר חזק ומפלצתי , מבוסס על מעבד וכרטיס גרפי של אינטל , עם 4GB  זיכרון , ושלל אפשרויות שדרוג, מכשיר נהדר וחזק , מתמודד יפה עם תכני K4 , קצת יקר יחסית בגלל שהוא מבוסס על רכיבים אכותיים מאוד ולכן גם יקרים , מגיע עם 3 שנות אחריות. מכשיר באמת חזק ואיכותי , הנקודה החלשה זה מחיר גבוהה יחסית.

KMAX – מכשיר שאמור להיות מושק באופן רשמי בהמשך השנה , המכשיר כולל מפרט טכני של מיניקס U1 מעבד S905 , כרטיס גרפי MALI 450 , 2GB זיכרון , ותמיכה מושלמת ב 4K וכולל לייבראלק 7 (קודי 17) מובנה!
היתרון של המכשיר זה ביצועים מדהימים עד כדי שלמות בשילוב תג מחיר נמוך ונוח , והוא בהחלט הולך להיות הלהיט של שנת 2017 בכל הנוגע לסטרימר לקודי!

WINDOWS / REMIX OS
מי שמחפש מכשיר קצת יותר מתוחכם עם מערכת הפעלה קצת יותר כבדה , שיבחר מכשיר עם מעבד INTEL N3150 לפחות או Z8300 ומערכת הפעלה REMIX OS  .
למי שלא אוהב לצאת מהקופסא , רוצה להשאר מקובע וגם לשלם על זה עוד כמה מאות שקלים , שירכוש מיני מחשב לקודי עם WINDOWS 10 , כמבון גם כאן מעבד לפחות N3150 , עם 4GB זיכרון כסטנדרט ו נפח אחסון של לפחות 120GB SSD.

לסיום,
מי שמחפש מכשיר מושלם לקודי , על פי המבחן שלנו  KMAX  זהו בהחלט המכשיר האולטימטיבי בכל הפרמטרים למי שרוצה מכשיר לקודי בלבד , וזאת ללא ספק הבחירה שלנו לשנת 2017!
לשימושים אחרים , ישנם אינסוף מכשירים , חלקם טובים יותר וחלקם טובים פחות, אנחנו מקווים שהמדריך עזר לכם להבין קצת מי נגד מי ושבסופו של דבר תרכשו את מכשיר הקודי הטוב ביותר עבורכם והכי חשוב שתהיו מרוצים.
 
תודה.
 
 
 
תגיות: קודי 2018, קודי 17, קודי 18, קודי 19, סטרימר קודי, סטרימר 2019, קודי 2019, קודי חדש, התקנת קודי, קודי התקנה, התקנת סטרימר, צפייה ישירה, צפייה בקודי, עידן פלוס, הרחבות לקודי, הרחבות לסרטים, הרחבות לסדרות, הרחבות לערוצי ספורט, הרחבות לערוצי עידן פלוס, הרחבות כתוביות, סטרימר עידן פלוס, אבקסיס, סדרות טי וי, סדרות TV, sdarot tv, sdarottv, קודי קמיליון, קודי קאט, KODI CHAMELEON, KODI CAT, KODI 18, KODI 19, KODI 2019, KODI WIZARD, KODI ADD ON, KODI DOWNLOAD, סטרימר שיאומי, שיאומי, xiaomi mi box, mibox, mi box, שיומי, סטרימר שיומי סטרימר לנטפליקס, נטפליקס, Netflix, מנוי לנטפליקס, Netflix Box, Netflix user, נטפליקס חינם, התקנת נטפליקס, סדרות נטפליקס, סרטים נטפליקס, ערוצים נטפליקס, נטפליקס ילדים, נטפליקס ספורט, נטפליקס הרחבות.